Japonya’da Meyve ve Sebzeler Neden Bu Kadar Pahalı?
Kilo yerine parça satılıyor, Kimsenin kolay kolay dokunamayacağı bu meyve ve sebzeler sizin iddianızdan çok daha değerli. Her biri özenle paketlenir ve sergilenir. “Bunlar seçme kardeşim!”, “Keşmeceee!”, “Tadı helal abla!” Bir satıcının söylediğini duyamazsınız.
Orada bir market arabasını doldurabileceğiniz fiyata sadece bir karpuz alabilirsiniz. Muhtemelen o kare, üçgen veya kalp şeklinde Bu mümkün. Tüm bunların neden olduğunu merak ediyorsanız okumaya devam edin, birçok farklı şey bulacaksınız.
Bu görselde de görebileceğiniz gibi fiyatlar gerçekten şok edici.
()
- Sadece bir karpuzun fiyatı yaklaşık 2500 TL.
- Bir adet çilek 225 TL
- İki armut 600 TL
- Ananas 375 TL
- kavun yakl. 1900 TL
- Bir salkım üzüm 3000 TL’den fazladır.
açık artırma ile 845 bin TL’ye satılan kavun bile var. Peki bu inanılmaz fiyatların sebebi nedir?
Kurdeleler ve ayrı paketlerle sergilenen meyvenin loş ışıkta ne kadar kusursuz göründüğüne bir bakın:
Kavun, üzüm ve diğer tüm meyveler altın orana sahipmiş gibi harikadır. Satıldığı mağazalarda kristal avizeler, tezgahlarda ise kaliteli mermer kullanılmıştır. Sanat galerisi gibi…
Hatta bu meyvenin nerede yapıldığını ve hatta onu üreten kişinin adını açıklayan bir bilgi sayfası bile var. Tıpkı o zamanlar kaliteli bir şarap şişesinde göreceğiniz gibi, lezzetin ayrıntılı açıklamasıda dahildir.
meyveler; Zarif giyimli, kibar, iyi eğitimli bir satıcı aracılığıyla sunulur. Kuyumcuda kız arkadaşına hediye arıyor gibisin değil mi? Aslında bu meyveler yetenekli olmak,Değerli olmalarının ana nedenlerinden biri de budur!
Eskiden beri Japon kültüründe “Hediye vermek” çok değerlidir. Bir misafire, partiye, toplantıya giderken ikram olarak meyve getirilir (Batı’da pahalı bir şarap gibi).
Kavun ve mandalina gibi meyveler, aristokrat savaşçılar tarafından askeri bir hükümdar olan şogunlara verilirdi. hediye olarak sunuldu. Derin bir saygı, takdir ve sadakat işareti olarak görülüyordu. Japonya’da meyvelerin bu kültürel değeri günümüze kadar devam etmektedir.
Peki neden başka bir şey yerine meyve?
Japonya’daki yemek kültürü, bağları güçlendirmede değerli bir rol oynuyor. Ülkede yazın chugen ve kışın seibo olmak üzere iki değerli metal bulunur. hediye verme mevsimivardır.
Bu dönemlerde kişinin isteğine göre aile üyelerine, arkadaşlarına, işverenine, müşterilerine, hekimlerine veya farklı kişilere hediyeler verilmektedir. şükranlarını sunmakve bağları keyifli tutmanın uygun bir yolu olarak görülüyor.
Mevsimlerin Japon kültürü üzerinde büyük etkisi vardır ve Japonlar yılın farklı zamanlarını her biçimde temsil etmeye önem verirler. meyvenin mevsimselliğiO mevsimin renklerini, kokularını ve tatlarını insanlara ulaştırdığı için çoğu zaman uygun bir ikram olarak görülür.
Meyve, eski zamanlardan beri Japonya’da yaygındır. Şinto ve Budist Dinlerinde ortak bir adak olmuştur. Klasik Japon konutlarında, tanrılara meyve gibi yiyeceklerin sunulduğu, genellikle meyve veya pirinç olmak üzere yiyeceklerin yerleştirildiği bir alan vardır. Sunağında birkaç portakal ve bir fincan sake olan bir tapınak görmek alışılmadık bir durum değil.
Kusurlu görünen herhangi bir gıdanın mağaza raflarında yeri yoktur.
Sıradan bir süpermarkette bile tek tek paketlenmiş elma veya şeftali görürsünüz, Hepsi aynı uzunlukta ve renktedir.Görünüşüne gösterilen özen lezzetine de yansımış, meyvenin her yönüyle tüketilmesi sağlanmıştır.
Meyve ve sebzelerin bu kadar fahiş fiyatlara satılmasının asıl sebebi bu sanat eserlerinin üretim süreci ile ilgili.Meyve kusursuz görünmeli, tam gerçek şekle sahip olmalı ve harika bir tada sahip olmalıdır.
Bu yüksek standartlar büyük şirketler değil, Japonya’nın farklı bölgeleridir. özel çiftçileruygulayın, yetiştirme koşullarını kesinlikle izleyin.
Japon çiftçiler, ancak makul bir yerde yetiştirildiğinde mükemmel olabilen kendilerine ait çiftçilerdir. benzersiz meyve çeşitleri geliştirir. Yetiştirme sürecinde her meyveye güneş yanığı verilmelidir. şapka takılırve hatta o meyvedeki beslenme sorunlarını ağırlaştırmak için porsiyon veya asma başına yalnızca bir meyve yetiştirilir.
Ayrıca kavunların mükemmel durumda olmasını sağlamak için. masaj yaparlar.Meyveleri şeker içeriği için tarayabilen bir robotik teknolojiye bile sahipler.
Tabii ki, tüm bu pahalılık sadece hediye kültürüne ve dikkatli yetiştirilmeye atfedilemez; Japonya’da tarım arazilerinin oranının düşük olması da fiyatları etkiliyor.
Japonya’da çiftçiliğin GSYİH’ya oranı sadece 1% ve çiftçiler nüfusun %3,4’ünü oluşturmaktadır. Çoğu pirinç üretimi için kullanılan, ülkenin tarım arazilerinin yalnızca %12’sinde mahsul yetiştirilmektedir.
Ayrıca, çiftlikler ve tarlalar küçüktür. Örneğin, bir Japon çiftliğinin ortalama büyüklüğü 4,7 dönümken, Amerika Birleşik Devletleri’nde 490 dönümdür. Küçük çiftlikler büyük çiftliklerden daha az verimlidir.ve küçük çiftçilerin maliyetleri düşürmek için gereken makinelere yatırım yapacak çok az parası var.
Ama neden meyve ve sebze ithal etmiyorlar?
Japon tüketiciler ithal sebzeler yerine yerel olarak üretilen sebzeleri tercih ediyor. Alışveriş yapanların %46’sı yabancı çiftlik eserlerinin Japon eserlerinden daha ucuz olduğuna inanıyor. %76 gibi büyük bir oran ithal eserler içindir. sağlıklı değilinanır.
Bu, yabancı çiftlik işleri içindir. küçümsemeBu nedenle şehirli tüketiciler Japon kültürünün de etkisiyle meyve ve sebzelere para harcamaya devam ediyor.
Ama ne olursa olsun, Japon çiftçiliğinin geleceği sürdürülemez Olduğu düşünülmektedir. Japon bir çiftçinin ortalama yaşı 65 olduğu ve yeni çiftçilerin oranı düşük olduğu için bu kültürde önemli değişiklikler olacaktır.
1961 yılında ülke tükettiği gıdanın %78’ini üretirken; Son yıllarda bu oran %30’a düştü.Gelecekte daha da düşecek ve bu düşüşle birlikte Japonya’daki tüketiciler, beğenseler de beğenmeseler de yiyecekleri için çok daha az ödemeye başlayacaklar.
- Kaynaklar:Japan Today, DiGJAPAN!, Bağımsız, Business Insider