Ekonomi

Apple, Hindistan’daki yayın hizmetlerini güçlendirmek için Airtel ile ortaklık kuruyor

Apple Inc. (NASDAQ:AAPL), Hindistan içerik pazarındaki hizmetlerini genişletmek amacıyla Hindistan’ın ikinci en büyük telekom operatörü Bharti Airtel ile bir ortaklığa girdi. Bu işbirliği, Airtel’in 281 milyon müşterisinin önemli bir kısmına Apple Music ve Apple TV+ yayın hizmetlerine ücretsiz erişim sağlayacak.Bu anlaşma, Apple’ın uygulamalar, ödemeler ve medya dahil olmak üzere çeşitli tekliflerden elde ettiği hizmet gelirini artırmak için stratejik bir hamle niteliğinde. Özellikle Apple’ın Çin’e olan bağımlılığını azaltmak için üretime odaklandığı ancak cihazları için nispeten düşük pazar penetrasyonu gördüğü Hindistan’da dikkat çekici. Counterpoint Research’e göre, Apple’ın iPhone’ları Hindistan’daki 690 milyon akıllı telefonun sadece %6’sını oluşturuyor; bu oran 2019’da %2 idi.Hindistan’daki eski Amazon Prime Video başkanı Nitesh Kripalani, Apple’ın stratejisi hakkında şunları söyledi: “Bu hamle, Apple’ın Hindistan için olan hırsını gösteriyor. Bu strateji, önemli gördüğü pazarlarda varlığını artırmak için denenmiş bir yöntem.”Apple, Amerika Birleşik Devletleri’nde benzer bir yaklaşımı daha önce de benimsemiş, 2019’dan beri belirli Verizon (NYSE:VZ) mobil planlarıyla Apple Music’i ücretsiz olarak sunmuş ve Mayıs ayından itibaren Apple TV+’ı bir Comcast (NASDAQ:CMCSA) yayın paketine dahil etmeyi planlamıştı.Airtel ile yapılan ortaklığın, Apple’ın Hindistan’daki hizmetlerinin kullanıcı tabanını artırması bekleniyor. Airtel’in Wynk Music uygulamasının premium müşterileri Apple Music’e erişim kazanacak ve Airtel gelecekte Wynk’i sonlandırmayı planlıyor. Şu anda yaklaşık 7 milyon Airtel faturalı abone, Wynk’in reklamsız versiyonuna erişebiliyor, ancak kullanım rakamları gizli tutuluyor.Apple Music’in sunduğu içerikler, Bollywood ve bölgesel dillerdeki şarkılara odaklanarak Hindistan pazarına daha uygun hale getirilmiş durumda. Ancak kütüphanesi, Hindistan’da yaklaşık 3 milyon ücretli kullanıcısı olan Spotify’a kıyasla daha küçük. Diğer rakipler Gaana ve Wynk sırasıyla 1,4 milyon ve 500.000 ücretli kullanıcıya sahipken, Apple Music’in yaklaşık 200.000 kullanıcısı bulunuyor.FICCI ve EY verilerine göre, geçen yıl Hindistan’da hem reklam destekli hem de reklamsız uygulamaların 185 milyon kullanıcısı arasından sesli yayın hizmetleri için toplam ücretli kullanıcı tabanı yaklaşık 7,5 milyondu.Airtel, Apple’a Hindistan’da Apple TV+ ve Apple Music için normal aylık ücret olan 1,20 dolardan “önemli ölçüde” daha düşük bir kullanıcı başına ücret ödeyecek. Bu düzenleme, Wynk’i kapatmayı planlayan ve geliri ve müşteri sadakatini artırmak için Apple Music’ten yararlanacak olan Airtel’in lisanslama maliyetlerinden tasarruf etmesini sağlayacak.Video yayın alanında Apple, 38 milyon kullanıcıya sahip Disney+ Hotstar’ın lider olduğu Hindistan’da 1 milyondan az kullanıcıyla küçük bir oyuncu konumunda. Apple TV+, “The Morning Show” ve “Slow Horses” gibi orijinal diziler sunuyor, ancak yaklaşık 10 milyon kullanıcısı olan Netflix ve Disney gibi rakipler daha fazla Hintçe içerik sunuyor ve Hindistan’ın en popüler sporu olan kriket yayınları yapıyor.Airtel, Apple TV+’a birkaç ay ücretsiz erişim içeren paketler sunmayı planlıyor; bu da platformun Hint hanelerindeki erişimini potansiyel olarak artırabilir. Ancak Counterpoint’ten Neil Shah’ın belirttiği gibi, platformun sınırlı yerel optimizasyonu nedeniyle büyüme zorluklarla karşılaşabilir.Bu makaleye Reuters katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

haberyuksekova.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort